Zaszalej sobie – Los Angeles, parki rozrywki i rejs do Meksyku
Disneyland
i Universal Studios Hollywood - dwa dni pełne wrażeń! • Los Angeles -
stolica współczesnej kinematografii • Cabo San Lucas - surowe skały i
księżycowy krajobraz • Ensenada - meksykańskie miasteczko i degustacja
tequili • statek Carnival Firenze**** • w cenie: pełne wyżywienie (FB) •
polski pilot na pokładzie statku!
Program:
Dzień 1
Zbiórka
przy stanowisku odpraw na 2 godz. przed wylotem samolotu. Wylot z
Warszawy i przelot do USA (możliwa przesiadka). Przylot do Los Angeles,
odprawa paszportowa zgodnie z obowiązującymi procedurami wizowymi,
transfer do hotelu w Los Angeles lub okolicy, odpoczynek i nocleg.
Dzień 2
Po
śniadaniu wykwaterowanie z hotelu i przejazd do Venice, dzielnicy Los
Angeles, gdzie znajdują się kanały wzorowane na tych weneckich, a przy
nich malownicze ścieżki spacerowe wśród urokliwych domów i mostków. Jest
też szeroka plaża Venice Beach, a tuż przy niej kultowy deptak, Venice
Beach Boardwalk, pełen sklepów, restauracji, barów oraz ulicznych
artystów. To tu miłośnicy fitnessu i kulturyści prężą muskuły w siłowni
na świeżym powietrzu, Muscle Beach. Jest też skatepark dla
deskorolkarzy, Roller Skate Dance Plaza – dla fanów wrotek oraz Venice
Art Walls – dla wielbicieli graffiti. Czas wolny. Wczesnym popołudniem
przejazd do portu. Zakwaterowanie w kabinach na statku Carnival Firenze.
O 16:00 statek wyruszy w kierunku Cabo San Lucas.
Dzień 3
Dzień
na morzu. Zachęcamy do korzystania z atrakcji znajdujących się na
statku. Dostępne są różnorodne opcje gastronomiczne, w tym dwie główne
restauracje à la carte, bufet oraz snack bary oferujące międzynarodowe
specjały, grille, a także pizzę i burgery. Program rozrywkowy na
pokładzie obejmuje spektakle w stylu Las Vegas, kino pod gołym niebem,
różnorodne gry i zabawy, jak quizy czy karaoke. Na statku nie brakuje
także możliwości aktywnego spędzania czasu dzięki obecności boisk,
centrum fitness, basenów i zjeżdżalni. Młodsi podróżnicy mogą korzystać z
klubów dla dzieci i nastolatków, które oferują zabawy i zajęcia
dostosowane do różnych grup wiekowych. Za dodatkową opłatą dostępne są
również usługi spa, zabiegi kosmetyczne, fryzjerskie, zajęcia fitness
oraz kasyno. Na statku dostępny jest również salon gier komputerowych
oraz różne pakiety Wi-Fi, które umożliwiają dostęp do mediów
społecznościowych, internetu oraz streamingu wideo i muzyki.
Dzień 4
O
godz. 10:00 statek przypływa do portu w mieście Cabo San Lucas,
położonym na południowym krańcu Półwyspu Kalifornijskiego w Meksyku.
Teren wokół jest górzysty, plaże pokryte miękkim, złocistym piaskiem i
otoczone surowymi skałami - efekt jest niezwykle malowniczy, a wisienką
na torcie jest El Arco, czyli skalny łuk - położony na samym krańcu
przylądka San Lucas, najbardziej charakterystyczne miejsce w okolicy,
gdzie spotykają się wody Zatoki Kalifornijskiej i Oceanu Spokojnego. Za
dodatkową opłatą (120 USD/ os.) proponujemy objazd panoramiczny okolicy w
poszukiwaniu najpiękniejszych punktów widokowych. Powrót na statek. O
18:00 statek wypływa z portu w Cabo San Lucas w kierunku La Paz.
Dzień 5
Dzień na morzu. Zachęcamy do korzystania z atrakcji znajdujących się na statku.
Dzień 6
O
godz. 8:00 statek przypływa do portu w miejscowości Ensenada,
popularnej wśród turystów głównie z powodu znajdującego się w pobliżu
słynnego regionu winnego, Valle de Guadalupe. My proponujemy (dodatkowo
płatną) wycieczkę po mieście, podczas której zobaczymy m.in. Riviera del
Pacífico. Początkowo został zbudowany jako hotel i kasyno w latach 30.
XX wieku, w czasie, gdy prohibicja w Stanach Zjednoczonych sprawiła, że
wielu Amerykanów szukało rozrywki poza granicami kraju. Obecnie jest to
centrum kulturalne z pięknymi salami i ogrodami, często wykorzystywane
do specjalnych wydarzeń i wystaw. Udamy się również na targ rybny,
Mercado Negro, który oferuje szeroki wybór świeżych owoców morza.
Znajduje się w centrum miasta i jest popularnym miejscem zarówno wśród
mieszkańców, jak i turystów. Na rynku można znaleźć różnorodne świeże
produkty, m.in. ryby, skorupiaki i mięczaki, ale można również spróbować
różnych potraw przygotowywanych na miejscu na niewielkich stoiskach i
doświadczyć autentycznego klimatu niedużego meksykańskiego miasta.
Następnie czeka nas wizyta w Hacjendzie Doña Engracia w Ensenadzie,
podczas której zobaczymy, jak pozyskiwany jest sok z agawy, który
następnie jest fermentowany i destylowany, by na końcu stać się kultowym
meksykańskim trunkiem - tequilą. Po poznaniu procesu produkcji, będzie
również możliwość degustacji różnych rodzajów tequili. Na koniec będzie
czas na relaks w parku Ventana al Mar, zlokalizowanym wzdłuż nabrzeża z
przepięknymi widokami na ocean, mnóstwem zieleni i licznymi ścieżkami
spacerowymi, a także czas na zakupy na jednej z głównych ulic handlowych
w Ensenadzie, Avenida Lopez Mateos. Znajduje się tu wiele sklepów
oferujących lokalne rękodzieło, biżuterię, odzież oraz inne pamiątki,
które są idealne dla tych, którzy chcą zabrać do domu kawałek Meksyku.
Powrót na statek. O 17:00 statek wypływa z portu w kierunku Los Angeles.
Dzień 7
O
8:00 statek przypływa do portu w Los Angeles. Wykwaterowanie z kabin.
Śniadanie. Wyokrętowanie. Następnie zwiedzanie Los Angeles, światowej
stolicy filmu. Naszą wizytę rozpoczniemy od Downtown, czyli centrum
biznesowego, gdzie znajduje się Walt Disney Concert Hall, niezwykła sala
koncertowa, zaprojektowana przez Franka Gehry’ego, której
charakterystyczny kształt sprawia, że to jeden z najbardziej
rozpoznawalnych budynków w mieście. W pobliżu znajduje się El Pueblo de
Los Angeles, najstarsza część miasta, gdzie zobaczyć można Olvera Street
– pełną życia, zabytkową ulicę, która oddaje ducha meksykańskiego
dziedzictwa Los Angeles. W El Pueblo zobaczyć też można Avila Adobe,
najstarszy dom mieszkalny w mieście, a także zabytkową Kaplicą Nuestra
Señora Reina de Los Angeles. Stamtąd udamy się do Griffith Observatory,
centrum obserwacji astronomicznych, ale także miejsca, z którego
roztaczają się wspaniałe widoki na miasto i kultowy znak Hollywood.
Następnie jedziemy do centrum, gdzie zobaczymy Hollywood Walk of Fame,
słynną aleję, gdzie znajduje się ponad dwa i pół tysiąca gwiazd z
nazwiskami znanych osobistości z filmu, telewizji, muzyki i teatru.
Zajrzymy również na cmentarz Hollywood Forever Cemetery, gdzie
pochowanych jest wiele znanych osób, np. Judy Garland – legenda muzyki i
filmu, znana przede wszystkim z roli w „Czarnoksiężniku z Oz” czy
Rudolph Valentino – jeden z największych idoli kina niemego. Zatrzymamy
się także przy Dolby Theatre, gdzie odbywają się ceremonie wręczania
Oscarów, a na koniec udamy się do Rodeo Drive - luksusowej dzielnicy
handlowej w Beverly Hills, gdzie znaleźć można butiki światowej sławy
projektantów i sklepy najbardziej ekskluzywnych marek. Przejazd do
hotelu, zakwaterowanie, nocleg.
Dzień 8
Po śniadaniu
całodniowa wizyta w parku rozrywki Universal Studios Hollywood, gdzie od
ilości atrakcji można dostać zawrotu głowy - tutaj poza studio tour,
podczas którego można zobaczyć kulisy produkcji filmowych i
telewizyjnych, proponujemy przejechać się kolejkami inspirowanymi
filmami takimi jak "Jurassic World", "Harry Potter" czy "Transformers"
oraz całkowicie zanurzyć się w różnych strefach tematycznych i zapomnieć
o otaczającej nas rzeczywistości. Powrót do hotelu, nocleg.
Dzień 9
Po
śniadaniu wykwaterowanie z hotelu i przejazd do Disneylandu, pierwszego
parku rozrywki zaprojektowanego i zbudowanego pod nadzorem samego Walta
Disneya. Budowa parku trwała dokładnie rok. W 1955 roku uroczyste
otwarcie transmitowane na żywo w telewizji. Pierwszym gościem parku była
żona Walta Disneya, Lillian. Park podzielony jest na krainy tematyczne,
m.in.: Tomorrowland - futurystyczna kraina przyszłości, Fantasyland -
baśniowa kraina z ulubionymi postaciami z bajek, takimi jak Alicja z
Krainy Czarów, Piotruś Pan czy Śpiąca Królewna, Adventureland - kraina
przygód w klimacie Piratów z Karaibów czy Indiana Jones, Frontierland -
kraina na Dzikim Zachodzie. Do tego Main Street, U.S.A., główna aleja
parku, symbolizująca klasyczne amerykańskie miasteczko z początku XX
wieku, inspirowane rodzinnym miastem Walta Disneya, Marceline w
Missouri. Po południu lub wieczorem przejazd na lotnisko i wylot do
Polski.
Dzień 10
Przylot na lotnisko Chopina w Warszawie.
Uwagi do programu:
-
W zależności od warunków pogodowych na morzu lub na wyspach kapitan
może podjąć decyzję o zmianie trasy lub niezawijaniu, do któregoś z
portów wymienionych w programie, trasa rejsu może być też zmieniona
przez armatora z przyczyn operacyjnych.
- Kolejność realizacji punktów programu może ulec zmianie lub odwróceniu
-
Podczas trwania całego rejsu proponujemy dodatkowo płatne wycieczki
fakultatywne – płatne gotówką USD (zgodnie z informacją przy opisie
wycieczek fakultatywnych).
- Zamieszczone w ofercie opisy wycieczek
fakultatywnych są podane wyłącznie informacyjnie i nie stanowią oferty
handlowej. Nie gwarantujemy, że będą one wszystkie realizowane. Pełny
wykaz dostępnych atrakcji fakultatywnych wraz z ich aktualnymi cenami
jest dostępny u naszych rezydentów i pilotów.
- Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych.
-
Przy zakwaterowaniu wymagany jest depozyt minimum 200 USD/os. płatny
gotówką (w recepcji na statku), kartą kredytową lub kartą płatniczą;
wszystkie rozliczenia na statku mają charakter bezgotówkowy i przy
wykwaterowaniu zakupione towary, usługi są odliczane od depozytu, a
zwrot zwykle dokonywany jest w takiej samej formie, w jakiej przyjmowana
była płatność.
- Kobiety powyżej 24 tyg. ciąży, niemowlęta do 24
miesiąca życia oraz osoby poniżej 18 lat życia (jeśli nie są pod opieką
prawnych opiekunów) nie mogą odbyć rejsu i nie zostaną wpuszczone na
statek. Kobiety w ciąży zobligowane są do posiadania zaświadczenia (w
języku angielskim) z informacją o tygodniu ciąży oraz że przebiega ona w
sposób prawidłowy.
- Na statek nie wolno wnosić niebezpiecznych
przedmiotów, m.in: żelazek, scyzoryków, czajników elektrycznych, świeżej
żywności (np. warzywa i owoce), napojów alkoholowych oraz żadnych
materiałów łatwopalnych. Zostaną one odebrane przy wejściu na statek,
wzięte w depozyt i oddane przy zejściu ze statku.
- Paszport powinien być ważny min. 6 miesięcy od daty zakończenia wycieczki.
- Walutą obowiązującą na statku: USD.
Zakwaterowanie:
- Statek "Carnival Firenze" został
zbudowany w 2024 roku. Posiada 2063 kabiny pasażerskie rozmieszczone na
15 pokładach. Może pomieścić 4126 pasażerów, a na jego pokładzie
znajduje się 1424 członków załogi.
- Wyżywienie - Na pokładzie
statku Carnival Firenze znajduje się jedna główna restauracja typu à la
carte, oferująca eleganckie kolacje (dostępne w kilku turach) oraz
restauracja bufetowa, oferująca m.in. bar sałatkowy, Carnival Deli z
ciepłymi i zimnymi kanapkami, bogaty wybór deserów oraz posiłki
dietetyczne. Oprócz tego pizzeria dostępna 24h, Guy's Burger Joint –
klasyczne amerykańskie burgery, Bluelguana Cantina – dania kuchni
meksykańskiej, Ol'Fashioned BBQ – tradycyjne amerykańskie dania z
grilla, a także dostępne dla gości lody i mrożony jogurt.
Dodatkowo płatne:
• Fahrenheit 555 Steakhouse: restauracja serwująca steki i krewetki
• Bonsai Teppanyaki: restauracja oferująca autentyczne dania Dalekiego Wschodu, przygotowywane na oczach gości
• Bonsai Sushi: restauracja serwująca sushi i nie tylko
• Il Viaggo: włoska restauracja oferująca kolacje
• La Strada Grill: włoski fast-food i kanapki, dostępnew porze lunchu.
• Seafood Shack: restauracja oferująca różnorodne owoce morza
• Beer Station w Lido Marketplace: Samoobsługowe nalewanie piwa w restauracji bufetowej
• The Chef's Table: wyjątkowe doświadczenia kulinarne z udziałem głównego szefa kuchni, dostępne w małych grupach
- Do Dyspozycji Gości -
Program rozrywkowy obejmuje codzienne spektakle w stylu show w Las
Vegas, różnorodne gry i quizy oraz karaoke. Goście mogą korzystać z
boiska multisportowego, centrum fitness, basenów i zjeżdżalni, kina pod
gołym niebem wyświetlającego filmy, koncerty i wydarzenia sportowe.
Oprócz tego programy dla dzieci i młodzieży: Camp Ocean dla dzieci,
Circle "C" dla nastolatków (12-14 lat) oraz Club O2 dla młodzieży (15-17
lat) oferujące zabawy i zajęcia dostosowane do różnych grup wiekowych.
Za
dodatkową opłata dostępne również: spa, zabiegi kosmetyczne, usługi
fryzjerskie, zajęcia fitness, kasyno, salon gier komputerowych.
- Dodatkowo płatne pakiety (do nabycia na statku):
•
Pakiet napojów bezalkoholowych "Bottomless Bubbles" - Pakiet jest
idealną opcją dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować z napojów
gazowanych i soków podczas wakacji. Obejmuje on nielimitowaną ilość
niżej wymienionych napojów na czas trwania rejsu – we wszystkich barach i
restauracjach:
- Napoje gazowane: Pepsi, Diet Pepsi, Pepsi Zero
Sugar, Pepsi Decaf, Sierra Mist, Sierra Mist Zero Sugar, Mug Root Beer,
Mountain Dew, Diet Mountain Dew, woda mineralna Bubly o smaku czarnej
jagody lub limonki. Soki: pomarańczowy, żurawinowy, pomidorowy,
ananasowy, grejpfrutowy.
• Pakiet All-Inclusive "Carnival Cheers" -
Świetna opcja dla wszystkich, którzy chcą mieć dostęp do szerokiej
oferty napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Pakiet obejmuje: Napoje
gazowane i bezalkoholowe „Frozen Cocktails“, Wszystkie alkohole, w tym
koktajle, piwo i wino podawane w szklankach/kieliszkach
(nieprzekraczające ceny 20 USD za porcję), Napoje: Rocky Star, Powerade,
Honest Tea, Specjalistyczne kawy i herbaty podawane w głównych salach
restauracyjnych, restauracjach tematycznych i kawiarniach, Butelki wody
500ml serwowane w barach i lounge barach, Butelki wody o większej
pojemności (1 litr i 1,5 litra) - w głównych salach restauracyjnych i
restauracjach tematycznych, Woda witaminowa, woda kokosowa, 25% zniżki
na ceny z menu dla dowolnego alkoholu, koktajlu lub wina podawanego w
kieliszku, które kosztują więcej niż 20 USD za porcję, 25% zniżki na
ceny z menu dla wina i szampana w butelkach oraz większych butelek wody
kupowanych poza głównymi salami restauracyjnymi lub restauracjami
tematycznymi, 25% zniżki na ceny z menu dla wszystkich zajęć i
warsztatów dotyczących napojów.
Uwaga! Warunkiem skorzystania z
pakietu all inclusive jest wykupienie go przez wszystkich pasażerów w
kabinie na czas całego rejsu. Na statku obowiązuje zakaz wnoszenia
napojów (w tym alkoholi) z zewnątrz.
Ograniczenia obowiązujące w
pakiecie: Minimalny wiek: 21 lat; Pakiet musi być zarezerwowany na cały
czas trwania rejsu; Dostępny wyłącznie przy rezerwacji pakietu dla
wszystkich pełnoletnich pasażerów w tej samej kabinie – pasażerowie
niepełnoletni muszą zarezerwować pakiet "Bottomless Bubbles"; Przy
każdym pojedynczym zamówieniu drinka - dostępny tylko jeden napój na
osobę i zamówienie (jedna osoba nie może zamówić na raz kilku drinków);
Brak możliwości refundacji pakietu; Maksymalnie 15 napojów alkoholowych
może być zakupionych w ciągu 24 godzin (od 6:00 do 18:00); Pakiet
obowiązuje tylko na pokładzie – nie dotyczy zamówień napojów na
prywatnych wyspach armatora: Half Moon Cay i Princess Cays na
BahamachPakiety Wi-Fi
• Pakiet Social Wi-Fi - Dostęp do
najpopularniejszych serwisów społecznościowych i aplikacji, w tym
Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Facebook Messenger,
WhatsApp, Snapchat oraz najpopularniejszych stron linii lotniczych.
•
Pakiet Value Wi-Fi - Dostęp stron jak wyżej, a także: stron z
wiadomościami, rozrywką (bez stron strumieniowych), sportem, pogodą,
bankowością i finansami. Szybsze prędkości niż w pakiecie Social.
•
Pakiet Premium Wi-Fi - Dstęp do wszystkich stron dostępnych w pakietach
Social i Value z najszybszym możliwym połączeniem na pokładzie. Pakiet
Premium również obsługuje aplikacje takie jak Zoom, Skype i Teams dla
połączeń wideo, tam gdzie zasięg na to pozwala. Dostęp do
strumieniowania wideo i muzyki (takie jak Hulu, Spotify, Pandora);
Netflix dostępny przez konto/aplikację Netflix.
Uwaga! Żaden z pakietów nie obsługuje połączeń Wi-Fi zależnych od sieci komórkowych ani usług Facetime.
Wizy:
-
Obywatele Polski mają obowiązek posiadania ważnego paszportu (nie może
być to jednak paszport tymczasowy) oraz ESTA (Electronic System for
Travel Authorization) bądź wizy przy wjeździe do Stanów Zjednoczonych
Ameryki.
- Uwaga:
• ESTA nie gwarantuje otrzymania zezwolenia na
wjazd do USA. Decyzję o wydaniu pozwolenia na przekroczenie granicy USA
podejmuje inspektor imigracyjny w punkcie granicznym;
• Nawet jeśli
poprzednio obywatel Rzeczpospolitej Polskiej wjechał bez problemów do
Stanów Zjednoczonych, mimo wcześniejszego przekroczenia dozwolonego
czasu pobytu w USA, nie oznacza to, że będzie wpuszczony ponownie. W
miarę udoskonalania i powiększania baz danych stosowanych podczas
kontroli wjazdowej wzrasta prawdopodobieństwo wykrycia przez oficera
imigracyjnego wcześniejszego naruszenia przepisów;
• zatajenie
informacji o poprzednim przedłużonym pobycie uważane jest za świadome
wprowadzenie w błąd i prowadzi do dożywotniej odmowy wydania wizy;
- Kto nie może starać się o autoryzację w systemie ESTA?
•
osoby, którym w przeszłości odmówiono wizy lub które "miały problemy
mogące wpłynąć na prawo do otrzymania wizy, takie jak wyrok sądowy lub
złamania prawa imigracyjnego USA”
• Program ruchu bezwizowego nie
obejmuje też osób, które po 1 marca 2011 roku odwiedziły Koreę Północną,
Iran, Irak, Libię, Somalię, Sudan, Syrię, Jemen lub Kubę.
- W
przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w
amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Szczegóły (koszty, sposób
aplikacji) na stronie:
http://polish.poland.usembassy.gov/wizy/wizy-nieimigracyjne/jak-ubiega-si-o-wiz.html
-
Z posiadania ESTA zwolnione są osoby, posiadające ważną amerykańską
wizę wjazdową. Posiadający wizę B1/B2 mogą zgodnie z prawem nadal
podróżować do USA, wykorzystując tę wizę do ostatniego dnia jej ważności
– czyt. „expiry date”.
- Zgodnie z prawem można aplikować o wjazd
nawet w ostatnim dniu ważności wizy, ale to urzędnik na granicy określa
na ile dana osoba otrzyma prawo pobytu i to jest nadrzędne od daty
ważności samej wizy.
- Czas rozpatrywania ESTY przez Urząd
Imigracyjny Stanów Zjednoczonych nie jest identyczny. Informujemy, iż
Biuro Podróży nie ponosi odpowiedzialności za zwłokę w rozpatrzeniu
wniosku o ESTA, leżącą po stronie Urzędu Imigracyjnego USA oraz za
odmowę wydania ESTA, wynikającą z przyczyn niezależnych od Organizatora.
- Gotowe ESTA Klienci odbierają na stanowisku organizatora na lotnisku.
-
W przypadku osób podróżujących na podstawie paszportu wydanego przez
kraj inny niż Polska klienci zobligowani są do sprawdzenia w Ambasadzie
Stanów Zjednoczonych przepisów celnych ich obowiązujących.
Cena zawiera - oferta z przelotem:
Przeloty
samolotami rejsowymi do/z USA (Warszawa - Los Angeles - Warszawa,
możliwe międzylądowania), zakwaterowanie (razem 5 noclegów) na statku
Carnival Firenze (dokładne opisy kabin w sekcji "Zakwaterowanie"), 3
noclegi w Los Angeles **/*** ze śniadaniem, korzystanie z większości
atrakcji na statku (dokładny opis statku na stronie obok), transfery:
lotnisko-hotel-statek-lotnisko w Los Angeles, wyżywienie podczas rejsu
jak w opisie statku (bez napojów alkoholowych i butelkowanych), opiekę
polskiego pilota, podatki portowe, opłaty serwisowe, ubezpieczenie TU
Europa (NNW, KL i bagaż).
Cena nie zawiera - oferta z przelotem:
Wizy
amerykańskiej, napojów alkoholowych i butelkowanych na rejsie, depozytu
min. 200 USD płatnego w pierwszym dniu rejsu (gotówką lub kartą),
obowiązkowego pakietu płatnego u pilota na miejscu (bilety wstępów w Los
Angeles, opłaty serwisowe na statku, napiwki, system TGS) w wysokości
ok. 420 USD/ os., wycieczek fakultatywnych podczas rejsu, zwyczajowych
napiwków oraz innych wydatków osobistych i pozostałych nie ujętych
powyżej kosztów.